Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sağlık lı beslenmek için neler yemeliyiz 1 Okunma 13962 Gönderen lavinnia Tarih 02-10-2005 Puan 10 Hac ettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyet etik Bölümü Beslenme Bilimleri
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sağlıklı beslenmek için neler yemeliyiz

    Sponsorlu Bağlantılar




    Sağlıklı beslenmek için neler yemeliyiz

    1 Okunma
    13962
    Gönderen
    lavinnia
    Tarih
    02-10-2005
    Puan
    10
    Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Beslenme Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Sevinç Yücecan, Günde 4-6 fincan yeşil çay tüketiminin, mide, özafagus, kolon, meme, sindirim sistemi kanseri riskinde azalma sağladığını belirtti.
    Prof. Dr. Yücecan'ın, ''Sağlıklı yaşam sürecinde fonksiyonel besinlerin yeri ve önemi'' başlıklı yazısı, Dünya Sağlık Örgütü Türkiye İrtibat Ofisi'nin internet sitesinde yayınlandı. Yazıda Prof. Dr. Yücecan, sağlık harcamalarındaki artışta en
    önemli etmenin hatalı beslenme alışkanlıkları olduğunu vurgulayarak, hatalı beslenmeye bağlı şişmanlık, koroner kalp hastalıkları, kanser, diyabet, osteoporoz gibi sağlık sorunlarının tedavi maliyetinin çok yüksek olduğuna işaret etti.
    Türkiye'de tüm ölümlerin ilk sırasında koroner kalp hastalıklarının geldiğini belirten Prof. Dr. Yücecan, kadınlardaki Kanser vakalarının yüzde 60'ının, erkeklerdeki kanser vakalarının ise yüzde 40'ının beslenme alışkanlıklarına bağlı olduğunu ifade etti.
    Beslenme alışkanlıklarına bağlı kanserlerin başında meme, kolon ve mide kanserlerinin geldiğini kaydeden Prof. Dr. Yücecan, kanserin, dünyada ve Türkiye'de yetişkinlerde ölüm nedenleri arasında 2. sırada olduğunu bildirdi. Prof. Dr. Yücecan, yazısında şunları kaydetti: ''Eğer beslenme alışkanlıkları düzeltilip, enerji dengesine uygun beslenme alışkanlığı sağlanırsa, fiziksel aktivite de fazlalaştırılırsa sadece şişmanlık değil, şişmanlığın tedavisi için yapılan harcamalar da büyük ölçüde azalabilir. Sağlıklı beslenme alışkanlığı ve egzersiz, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çok önemlidir.''
    Türkiye'de beslenmeye bağlı kronik hastalıklardan şeker ve kemik erimesinin görülme sıklığının da giderek arttığına işaret eden Prof. Dr. Yücecan, şeker hastalığının son 5 yılda erkeklerde yüzde 25, kadınlarda yüzde 14 oranında arttığını ifade etti.
    FONKSİYONEL BESİNLER VE SAĞLIK
    Sağlıklı beslenme için, doğal olarak içerdikleri fizyolojik aktif bileşenler ile sağlıklı beslenmeye katkıda bulunan fonksiyonel besinlerin önemine işaret eden Prof. Dr. Yücecan, fonksiyonel besinleri, sağlığı geliştirici, hastalık riskini azaltıcı etkiler oluşturduğu bilimsel olarak kanıtlanan besin bileşenleri olarak tanımladı.
    Fonksiyonel besinlerin besin olarak kalması, kesinlikle hap veya kapsül şekline dönüştürülmemesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Yücecan'a göre, bazı fonksiyonel besinler ve yararları şöyle:
    -Tam Buğday Unundan yapılmış Ekmek ve soya kalp hastalıklarında azalma sağlıyor.
    -Havuç, kanser riskini azaltıyor, brokoli, Lahana, brüksel lahanası akciğer, mide, kolon kanserlerinde azalmaya neden oluyor.
    -Soğan, pırasa ve elma, kalp hastalıkları riskinin azalmasını sağlıyor.
    GÜNLÜK KULLANIM ÖNERİLERİ
    Bazı fonksiyonel besinlerin sağlık için önerilen günlük ortalama tüketim düzeyleri ise şöyle:
    -Günde 4-6 fincan yeşil çay, mide, özafagus, kolon, meme, sindirim sistemi kanseri riskinde azalma sağlıyor.
    -Günde 25 gram alınan soya proteini, LDL kolesterol (kötü huylu kolesterol) düzeyinde düşmeye neden oluyor. Günde 60 gram tüketilmesi halinde ise menopoz semptomlarında azalma sağlıyor.
    -Sarımsak kan basıncını düşürüyor, günde alınan 1 diş Sarımsak kolesterol düzeyinde düşmeye neden oluyor.
    -Günde 5-9 porsiyon sebze ve meyve tüketimi kolon, meme, prostat gibi kanser türlerinde azalmaya neden oluyor ve kalp ve damar hastalıklarının riskini azaltıyor.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Sağlıklı beslenmek için sabah öğle akşam neler yemeliyiz
  3. Sağlıklı beslenmek için ne yemeliyiz
  4. Dengeli ve düzenli beslenmek için neler yemeliyiz
  5. Sağlıklı beslenmek için neler tüketmeliyiz
  6. Sağlıklı beslenmek için neler yapmalıyız
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri