Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

bir tekneden en iyi sonuç alınacak tavsiyeli sistem nasıl olmalı Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Dost Acı Söylemeli Metninde Yer Alan Sebep Sonuç Ve Amaç

  1. Kayitsiz Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Smile bir tekneden en iyi sonuç alınacak tavsiyeli sistem nasıl olmalı

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar





    sorduğunuz soruyu pek anlamadım ama belki bu işinize yarar
    Antifouling Boyayı Sökmek


    1) Sağlık ve Güvenlik
    Çalışmaya başlamadan evvel işin yapılacağı ortamın yeteri kadar havalandırıldığına emin olunuz. Doğru kişisel korunma ekipmanlarının seçildiğine emin olun; biz güvenlik gözlükleri veya vizör, kauçuk eldiven, tulum (cilt açıkta kalmayacak şekilde) ve solvent maskesi veya respiratör (çok geniş alanlarda veya kapalı alanlarda) öneriyoruz.


    2) Hazırlık
    Gevşemiş olan antifouling boyayı sökmek için yüksek basınçlı suyla yıkayın; tüm artık ve yıkama suyunun yerel yasal uygulamara uygun olarak imha edildiğine emin olun. Soyulacak alanı maskeleyin.


    3)Interstrip Uygulaması
    Interstrip AF’yi ürün etiketinde bulunan tavsiyeler doğrultusunda eski bir
    fırça kullanarak, bolca uygulayın.



    Yüzey üzerinde bırakın.Ürünün işlemesi için zaman gerekecektir; bu süre hava sıcaklığına ve karinadaki eski antifouling miktarına bağlı olarak değişiklik gösterir.



    4) Eski antifoulingi sökmek
    Keskin olmayan bir ıskarpela ile henüz yumuşakken kaldırın.International Interstrip AF bir seferde birçok katı kaldırabilir, fakat film kalınlığı fazla ise birden fazla uygulama gerektirebilir.Kalıntılar yerel yasal yönetmeliklere göre imha edilmelidir. Karinanın zımparalama ve astarlama işlemlerinden sonra taze antifoulingi tekrar uygulayınız.





  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. SON KATLARI VE VERNİKLERİ SÖKMEK




    1) Sağlık ve Güvenlik
    Çalışmaya başlamadan evvel işin yapılacağı ortamın yeteri kadar havalandırıldığına emin olun.Doğru kişisel korunma ekipmanlarının seçildiğine emin olun; biz gözlük veya vizör, kauçuk eldiven, tulum (cild açıkta kalmayacak şekilde) ve toz maskesi öneriyoruz.



    2) Gevşemiş, pul pul olmuş, ayrılmış eski boyalı veya vernikli alanı ıspatula kullanarak kaldırınız- işe başlamadan önce yüzeyi çizmemek için ıskarpela ucunu yuvarlayın.



    3) Yüzeyi Internaional Super Cleaner ile temizleyiniz ve herhangi bir kir, yağ veya cila kalıntısı bırakmamak için temiz su ile durulayınız.

    4) Mümkün olduğunca fazla boya ve verniği yüzeyden kaldırarak 60-120 numaralı kağıt ile zımparalayın.




  5. FİBER YÜZEYDE KÜÇÜK TAMİRLER




    1) Sağlık ve Güvenlik
    Hazırlık aşamasına başlamadan önce çalışma alanınızın yeterince havalandırıldığından emin olun. Doğru güvenlik ekipmanını giydiğinizden emin olun. Biz güvenlik gözlüğü, nitril lastik eldivenler, tulum ( deri açıkta kalmayacak şekilde ) ve yüz maskesini tavsiye ediyoruz.



    2) İnceleme
    Hasarı inceleyin. Küçük hasarların üstesinden kolayca gelinebilir, ama büyük bir alanı etkileyen bir hasar ya da teknenin yapısalındaki hasar için bir profesyonele danışılmalıdır.




    3) Hazırlık ve Astarlama
    Gevşek olan macun veya jelkotu yüzeyden kaldırın ve bu amaçla köşeleride zımparalayın. Tüm kalıntıları alarak International ya da VC astar ile astarlayın. Osmoz koruma sistemi için Gelshield 200 ya da VC Tar 2 kullanın.


    4) Macun Uygulaması
    Zarar görmüş alanı maskeleyin ve bir palet bıçağı veya spatula yardımı ile Watertite’ı uygulayın.
    Ürünün etiketinde bulunan tavsiyeler doğrultusunda kürlenmesini bekleyin. Kürlendikten sonra, 80-220 no’lu kağıtla zımparalayın. Bitmiş tamirat pürüzsüz ve yüzeyle aynı düzeyde olmalıdır.İhtiyaç duyulursa aynı işlemler yapılarak ikinci kat macun uygulanabilir.Tamir edilen alan astarlanabilir ve boya uygulaması için hazırdır.





  6. EPOKSİ UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER





    * Özellikle soğuk ve yüksek nemli havalarda epoksiler kürlenirken yüzeyde “amine bloom” oluşturabilirler. Hafif yapışkan bu madde yüzeyden alınmalıdır ve bunun için bir deterjanla yıkamak yeterlidir. Yüzeyden alınmadığı sürece üzerine atılan katlardan ayrılmaya neden olabilir. Ayrıca zımparalamayı da zorlaştırır.
    *Yüksek nemli koşullar kuruma/kürlenme aşamalarında solvent çıkışını azaltır. Bu da “yumuşak kürlenmeye” neden olur. Epoksi bazlı ürünler yüksek film kalınlıklarında uygulandıkları için solvent film içinde günlerce kalıp yavaş ve zayıf kürlenmeye neden olabilir.
    * Epoksiler çoğu koşulda iyi kürlenmelerine rağmen, sıcaklık 7º C ya da altına düştüğü zaman kürlenme yavaşlar ve hatta durur. Hangarda ya da dışarıda çalışırken gündüz ve gece sıcaklıklarını kontrol ediniz.
    * Epoksi ürünler genelde az bir ısıya hemen cevap verirler. Soğuk günlerde çalışma alanını biraz ısıtmak olumlu sonuçlar verir.


    SON KAT VE VERNİK UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER



    * Sonkat boya veya vernik uygularken kuru ve iyi havalandırılmış yerler tercih edilmelidir. Hafif bir havalandırmanın kuruma prosesine yardımcı olmasına rağmen tozsuz bir ortam iyi kalitede parlak bir sonuç elde edilmesi için kritik noktadır. Rüzgarlı havalarda boya yapmaktan daima kaçının.

    *Toz oluşumunun etkilerini kat aralarında hafifçe zımparalayarak, oluşan tozları uygun bir solvent ile silerek ve diğer katı uygulamadan kurumaya bırakarak azaltmak mümkündür. Bu estetiği de arttıracaktır.
    * İki komponentli ürünler özellikle neme duyarlı oldukları için öğleden sonra geç vakitlerde ve nisbi nemin %80 in üzerinde olduğu dönemlerde uygulama yapmaktan kaçınınız. Uygulama sırasındaki yoğuşma ya da gece ortam sıcaklığındaki değişimler parlaklık kaybına neden olan ürünün kimysal kürlenmesine etki eder.
    * Ahşaba boya ya da vernik uygulaması yaparken, ortam sıcaklığında önemli ölçüde yükseliyorsa (ya da yükseleceği bildirilmişse) uygulamadan kaçınınız. Bunun nedeni yükselen sıcaklığın ahşabın genleşmesine ve boya ya da vernik filmi içinde kabarcık oluşumuna neden olmasıdır. Sıcaklık düşerken uygulama yapmak ahşabın boyayı daha iyi emmesi ve daha iyi bir sonuç alınması için uygundur.



    TEKNENİZİ BOYAMADAN ÖNCE MUTLAKA OKUYUN…



    -Düşük sıcakıklar kuruma sürelerini uzatır, daima zımpara ya da diğer kat uygulama öncesinde ilgili kat atma sıcaklıklarını kontrol edin.
    - Çok erken zımpara yapılması boyanın zımpara kağıdı altında kırışmasına neden olur, bazı durumlarda boya filminin yırtılması ve delinmesi tamirini zor hale getirebilir. Kuruma süresinden önce zımparalamak zımpara kağıdının dolmasına ve işi bitirmek için daha fazla zımpara kullanılmasıne neden olur.

    -Zamanından önce kat atılması boya filminin kırışmasına, kabarcıklanma olmasına ve mat düşmesine neden olur.
    -Yüksek sıcaklıklar kuruma sürelerini kısaltır, ancak boya ya da vernik uygularken boyanın akış ve seviyesini ayarlamak nisbeten zor olacağından uygulama yapmak zordur. Yüksek sıcaklıklarda uygulama yapmak için yardımcı olacak olan inceltme oranlarını ürün etiketlerinde bulunabilirsiniz.


  7. BOYADAN ÖNCE YÜZEYİN HAZIRLANMASI



    Bütün yüzeyler boya uygulaması yapılmadan önce dikkatli bir şekilde yağdan ve zımpara kalıntılarından arındırılmalıdır.

    Aluminyum
    Solvent veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. Aluminyuma uygun 60-120 numara zımpara ile güzelce zımparalayın. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International astarları ile mümkün olduğu kadar kısa sürede (8 saat içinde) astarlayınız.
    Kurşun
    Solvent veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. 120 numara zımpara ya da tel fırça ile güzelce zımparalayın. Dikkatlice temizleyiniz ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International veya VC astarları ile astarlayın.
    Çinko/Galvaniz çelik
    Bir çözücü veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. Aluminyumla uyumlu 60-120 numara zımpara ile güzelce zımparalayın. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International veya VC astarları ile astarlayın.
    Çelik
    Solvent veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. SA 2.5 – beyaza yakın metal yüzey grit raspa yapın. Grit raspa mümkün değilse, metal yüzeyi 24-36 numaralı zımpara kağıdı ile 50-75 mikrona profile ulaşacak şekilde düzgün, temiz, parlak metal yüzeyi elde edene kadar zımparalayın. Dar bölgelerde açılı taşlama aparatlarını kullanın. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International veya VC astarları ile astarlayın.

    Paslanmaz Çelik
    50 mikron profil oluşturacak şekilde hafif grit raspa yapınız. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International astarları ile astarlayın.
    Bronz
    Dikkatlice temizleyin ve 80 mikron profil ve parlak metal yüzey oluşruracak şekilde zımparalayın. Bronz pervaneleri zımparalarken dikkatli olun. Aşırı zımparalama kanat profilinin bozulmasına ve pervane balansının bozulmasına neden olabilir. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Direkt olarak bronza uygulanabilen ürünleri uygulayın.

    Döküm Demir
    Solvent veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. SA 2.5 grit raspa yapın. Grit raspa mümkün değilse, metal yüzeyi 24-36 numaralı zımpara kağıdı ile 50-75 mikrona profile ulaşacak şekilde düzgün, temiz, parlak metal yüzeyi elde edene kadar zımparayın. Dar alanlarda ISO8501-1 e göre St.3 oluşturacak şekilde açılı aşındrıma uçlarını ya da tel fırça kullanın. Dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakınız. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International veya VC astarları ile astarlamadan önce tüm korozyon kalıntılarının (demir oksit ve demir sülfat) giderildiğine emin olun.

    Fiber
    Solvent veya Super Cleaner ile yağdan arındırın. 180-200 zımpara ile iyice zımparalıyın. Dikkatlice temizleyiniz ve kurumaya bırakın. Boya sistem kılavuzlarında verilen ürün tavsiyelerine uyarak International veya VC astarları ile astarlayın.

    Ham Ahşap/Kontraplak
    Önce 80-180 daha sonra 280 zımpara ile düzgünce zımparalayın. Zımpara tozunu fırça ya da hava tutarak alın. Yüzeyi bir solvent ile dikkatlice temizleyin ve kurumaya bırakın. Zımpara tozu kalmadığından emin olun. Direkt olarak ahşaba uygulanması tavsiye edilen ürünleri uygulayın.

    Yağlı Ağaçlar Ör. Tik
    Yüzeydeki bütün yağların giderilmesi için tavsiye edilen bir çözücü ile yüzeyi dikkatlice temizleyin. Önce 80-180 daha sonra 280 zımpara ile düzgünce zımparalayın. Zımpara tozunu solvent ile silerek yüzeyden alın, yüzeyde toz kalmadığından emin olun. Direkt olarak ahşaba uygulanması tavsiye edilen ürünleri uygulamadan önce yüzeyin tamamen kuru olduğundan emin olun.


  8. TEKNE YÜZEYLERİNİ TANIMAK



    Tekne için herhangi bir bakım-onarım çalışmasına girmeden önce çalışılacak tekne yüzeyinin iyi tanınması gerekir;



    Fiber ile çalışmak
    Fiber, daha çok bilinen adıyla GRP, örgü elyafın polyester reçine ile güçlendirilmesi ile elde edilir. Reçine sert bir yapı oluşturduktan sonra oluşan laminasyon sağlam ve rijittir. Polyester reçineden yapılan jelkot düzgün bir dış görünüm sağlar. Bu açık avantajlarına rağmen tecrübeler de göstermiştir ki fiber güneş ışığı ve deniz ortamına karşı hassastır.
    Dikkat edilmesi gereken iki problem vardır:
    1) Fiber osmoza eğilimlidir.
    2) Jelkot solar! Er ya da geç UV (ultraviyole) ışınları ve doğrudan güneş ışığı nedeniyle jelkot solmaya başlayacaktır. Vaksla parlatmak bunu geciktirebilir ancak yüzeyi korumak ve rengi düzeltmek için bir boya katına ihtiyaç olacaktır.
    Aluminyum ile çalışmak
    Aluminyum, tekneler için mükemmel bir malzemedir. Bununla birlikte aluminyum alaşımları bakım olmadığında ya da darbeye maruz kaldığında korozyona eğilimlidir. Yeni alaşımlar maruz kaldığında yüzeyde bir oksit tabaka ortaya çıkar. Bu oksit tabaka yeni alaşımı nemli deniz ortamı karşısında uzun süre koruyamaz.Yeni tekne imalatında ya da tamir bakım sırasındaki özen, gelecekte hatırı sayılır bakım zorluklarını ve pahalı tamirleri önler.
    Aluminyumun kontrolü
    Boya sistemleri, gerilmelerin olduğu ve korozyona uğrayan yerlerde periyodik olarak sökülmelidir. Kaynak dikişlerinde yılda bir yapılan dikkatli incelemeler bu problemin erken teşhisini sağla
    yacaktır.
    Aluminyumun uyumluluğu
    Aluminyum, bakır bazlı bazı zehirli boyalarla reaksiyona girerek ciddi korozyon oluşturur. Bu yüzden metalik bakır veya bakır oksit ihtiva eden antifouling boyalar aluminyum teknelerde asla kullanılmamalıdır. Aluminyum teknelerde uygun astarlamadan sonra sadece bakır-siyanat bazlı antifouling boyalar kullanılmalıdır.
    Ahşap ile çalışmak
    Ahşap bugün yat inşasında kullanılan tek doğal malzemedir. Genel olarak yaygın fiber teknelerden daha çok bakım gerektirmesine rağmen, seyir halindeki bakım tutumu iyi yapılmış ahşap bir tekne daima hayran bakışların kıskacı altında olacaktır. Ahşabın lifli yapısı atmosferden nem emme ğiliminde olduğu ve konstrüksüyon şekline bağlı olarak çeşitli derecelerde şişme ve büzülme ihtimali olduğu anlamına gelir. Bir vernik ya da boya katının bozulmadan durabilmesi için esnek bir yapısının olması gerekir. Ahşabın yapısındaki nem, çürüme ve bozulmaya neden olan mantarların oluşmasına yol açabilir. Ahşap ayrıca liflerini yiyen deniz kurtlarının da saldırısı altındadır. Ahşap bu yüzden iyi kalite koruyucu ve boyalarla korunmalıdır. Çok farklı özelliklere sahip türde ahşaplar tekne inşasında kullanılabilir.
    Maun: Deniz suyunun antiseptik niteliğinden dolayı maun çok az bir korumayla deniz koşullarında uzun yıllar ömrünü devam ettirir. Ağaç liflerine nüfuz etmesine izin verildiği taktirde çürümeye neden olacağı için bu tatlı su için geçerli değildir. Bu nedenle maun tatlı suya karşı her zaman korunmalıdır.
    Tik ve İroko: Tik ve irokonun yağlı yapıları nedeniyle çürümeye karşı doğal dirençleri vardır. Ayrıca sertliklerini sağlayan silis ihtiva ederler.

    Meşe: Demir ve çelik gibi ferrometaller meşe lifleri içindeki tanin nedeniyle bu ağaçla reaksiyona girerler. Ortaya çıkan tanik asit nedeniyle koyu lekeler meydana gelir.
    Yumuşak ağaçlar : Hızlı büyüdükleri için yumuşak ağaçların yapısındaki lifler uzun, düz ve sert ağaçlardakinden daha geniş aralıklıdır. Bu boyuna mukavemetlerinin iyi olduğunu gösterir. Bu sayede direklerde, serenlerde, yekelerde, küreklerde ve borda sargılarında kullanılır.

    Çelik ile çalışmak : Çelik, düşük karbon ve az miktarda diğer elementlerden oluşan ısıl işleme tabi tutulan alaşım bazlı demirdir. Saç kalınlığına bağlı mukavemeti, kesme ve değişik bir çok şekilde bükülebilme yeteneği çeliği tekne gövdesi ve üst binalar için uygun bir malzeme haline getirir. Civata ve perçin gibi bağlayıcılar sıklıkla farklı Alaşımlar eklenerek kuvvetlendirilirler. Bağlantı elemanları krom eklenerek “paslanmaz” veya pasa dayanıklı hale getirilir. Çelik tekne inşası için iyi bir malzeme derken, iyi sonuçlar almak için malzemenin bazı özelliklerinin de farkında olmak gerekir.
    Çelik korozyona uğrar!
    Korozyonun çelikteki en sık rastlanan hali pastır. Reaksiyonun olabilmesi için ortamda su da olması gerekir. Bu yüzden deniz ortamı paslanma için ideal bir ortamdır.
    Çelik uzar!
    Esnek ve dayanıklı olması nedeniyle çeliği kırmak zordur. Ancak darbeden oluşan hasarla bölgesel eziklikler oluşabilir. Esnek olmayan bir koruyucu boya için bu problem olabilir.


  9. TEKNEM İÇİN NE KADAR BOYAYA İHTİYACIM OLACAK?










    MÜKEMMEL BİR SON KAT İÇİN PÜF NOKTALAR



    - Fırçayı yüzeye 45° açıyla tutun, bu şekilde fırça izini en aza indirebilirsiniz.
    - Geniş alanlarda en iyi sonucu iki kişinin birlikte uyguladığı durumda alabilirsiniz, bir kişi boyayı uygular, diğeri hemen arkasından boyayı yatırır, yüzeyi düzeltir.
    - Fırçanızı her 20 dakikada bir temizleyin veya değiştirin.
    - Her zaman hav(tüy) bırakmayan bir bez ile temizleyin.
    - Uygulama sırasında zaman zaman boyayı karıştırın.
    - Tozu önlemek için içe başlamadan önce yerleri ıslatın.
    - Fırça izini azaltmak için özellikle son kat boyada kullanılmış fırça kullanın.
    - En iyi sonuç ılık ve kuru sabahlarda elde edilir, soğuk hava kurumayı geciktirir, nem ise parlaklığı öldürür.
    - Asla boyayı doğrudan kutudan alıp boyamayın, kutu üzerinde olabilecek kir ve toz boyaya karışabilir.
    - Bir seferde kullanacağınız boyayı ayrı bir kapta karıştırarak kullanın







    umarım işinize yarar



 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri