Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

İnsan niçin uyur , sebebii nedir ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Trafikte En Önemli Şey İnsan Ve İnsan Hayatıdır Neden Balıklar uyur mu? İnsan
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    İnsan neden uyur

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İnsan neden uyur

    Neden uyuyoruz?

    İşte hayatımızla ilgili son derece önemli bir soruya bir sürpriz cevap daha!
    'Hiç kimse bilmiyor.'
    Cevabın kolay olduğunu, uykuda enerjimizi şarj ettiğimizi söyleyebilirsiniz, ama bilimsel araştırmalar bunu göstermiyor. Yapılan araştırmalarda, İngiltere'de 70 yaşında bir kadının, her gece bir saat uyuyarak, hatta bir keresinde 56 saat uyanık kaldıktan sonra sadece 1,5 saat uyuyarak ertesi gün tam performans ile hayatını sürdürebildiği gözlemlenmiştir.
    Aslında normalde, hepimizin bildiği gibi, bir gece dahi uyumasak, ertesi gün adrenalin nedeni ile bütün aktivitelerimiz yavaşlamaktadır. İki gece üst üste uyumayan insanda ise durum daha kötüdür. Dikkat ve konsantrasyon düşer, hatalar artar.
    Üç günden sonra insan hayal görmeye başlayabilir, düşünce berraklığı kaybolur. Daha sonra ise artık insan gerçekle ilişkisini keser. Fareler üzerinde yapılan deneylerde bir canlıyı uyanık tutmaya çalışmakla ölümüne neden olunabileceği ispatlanmıştır. Ayrıca arka arkaya geceleri yetersiz uyuyanlarda da benzeri problemler gözlemlenmiştir. Uyku süresince oluştuğu gözlemlenen diğer iki olaydan biri çocukların büyüme hormonlarının gelişmesi, diğeri ise bağışıklık sistemimiz için gerekli olan kimyasalların salgılanmasıdır.
    Fakat soru hala yerinde duruyor! 'Niçin uyuyoruz?'
    Kimse bilmiyor. İşte size çeşitli teoriler.

    • Uyku, insana kaslarını ve diğer dokularını onarma, yaşlanan veya ölen hücrelerini yenileme şansı verir.
    • Uyku, insan beynine hafızasındaki bilgileri düzenleme, gereksizleri unutma ve arşivleme şansı verir. Rüyalar da bu işlemin bir parçasıdır.
    • Uyku, enerji tüketimimizin miktarını azaltır. Bu nedenle günde 4-5 kez yerine üç öğün yemekle yetinebiliriz. Gece karanlığında zaten hiçbir şey yapamayacağımızdan, anahtarı kapatarak enerji tasarrufu yaparız.
    • Uyku, bütün gün çalışan beynin bir şarj süresi olabilir. Diğer organlardaki enerji harcanmasını kısarak, beyin hücre aktivitele-ri için gerekli olan enerjiyi artırabilir.
    • Uyku hakkında tüm bildiğimiz, geceleri iyi bir uyursak, sabahları kendimizi iyi hissettiğimiz, hem vücudumuzun, hem de beynimizin yeni bir gün için kendisini tazelediği olgusudur.

    Uyku nedir?
    Uyku insan hayatında sırrı tam olarak çözülememiş enteresan bir olaydır. Uykunun nasıl olduğunu bir bakıma hepimiz biliriz. Uyuyan bir insanda aşağıdaki durumlar gözlemlenir:


    • Yatarak uyur.
    • Gözleri kapalıdır.
    • Çok yüksek bir ses olmadıkça, hiçbir şeyi işitmez.
    • Daha yavaş ve ritmik olarak nefes alır.
    • Adaleler tamamen gevşemiştir. (Eğer bir koltukta otururken uyumuşsanız, derin uykuda koltuktan düşebilirsiniz.)
    • Bir veya iki saatte bir kendi vücudunu elleri ile kontrol eder.

    Bunlara ilave olarak kalp atışı yavaşlar ve beyinde rüya denilen çok ilginç olaylar oluşur. Diğer bir deyişle uyuyan insan çevresinde oluşan şeylerin çoğuna ilgisizdir. Uyuyan bir insan ile komada olan bir hasta arasındaki en önemli fark, uykuda olanın yeterli bir dış müdahale ile uyandırılabilmesidir.
    Vahşi doğada yaşayan hayvanlar için bu düzgün ve etrafa ilgisiz, yaklaşık sekiz saatlik uyuma periyodu pek mümkün görünmemekte, bu durumun insanın evrimi süresince oluştuğu sanılmaktadır.
    Sürüngenler, kuşlar ve memeliler hepsi uyurlar. Onlar da uykularında kısa süreler için de olsa çevreleri ile ilişkilerini keserler. Bazı balıkların ve kurbağa gibi hem suda, hem de karada yaşayanların da belirli sürelerde aktivitelerini yavaşlattıkları, fakat hiçbir zaman çevre ile ilgilerini kesmedikleri biliniyor. Böceklerin ise uyuyup uyumadıkları bilinmiyor, ancak onların da bazıları gece, bazıları gündüz hareketsiz kalıyor.
    Beyin dalgaları üzerine yapılan çalışmalar sonucu, sürüngenlerin rüya görmedikleri, kuşların çok az, memelilerin ise hepsinin uykularında rüya gördükleri saptanmıştır. İlginç olan noktalardan biri şu ki, inekler ayakta uyurken değil de, yatarken rüya görebilmektedirler.
    Hayvanların uyku süreçleri de farklıdır. Örneğin insan bir kere ve uzun süre uyurken, köpekler kısa aralıklarla bütün gün uyurlar. Hayvanların bazıları uyku için geceyi tercih ederken, bazıları gündüzü tercih eder.
    İnsanların uyku ihtiyacı yaşlandıkça azalır. Yeni doğmuş bir bebeğin uyku ihtiyacı günde 20 saat iken, dört yaşında 12 saate, on sekiz yaşında 10 saate düşer. Yetişkinler uyku için 7-9 saate ihtiyaç duyarlar ama, genelde 6 saat yeterlidir.






  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Neden uyumak zorundayız?

    Ortalama bir insan, ömrünün 25 yılını uyuyarak geçiriyor. İnsan hayatının 3'te birine eşdeğer olan uyku zaman kaybı mı, bedenin olmazsa olmazı mı?

    Harvard Üniversitesi uzmanlarına göre hayvanlar gibi insanların da uyuması evrimin bir sonucu. İlk insanlar hava kararınca avlanamadıkları için, gecelerini vücutlarını dinlendirmeye ve uyumaya ayırıyorlardı. Uykunun 'dinlendirme' yani psikolojik önemi dışında bir de biyolojik önemi bulunuyor. Uyku sırasında metabolizma yavaşlıyor. Hızlı metabolizma hücrelerin kısa sürede bozulması anlamına geliyor. Uyku ise hücrelerin onarılması ve yenilenmesi için hayati önem taşıyor. Harvardlı uzmanlara göre, günde gereken 8 saatlik uyku yerine 4 saatlik uykuyla yetinen 18 yaşındaki bir genç, 1 hafta sonra 60 yaşında bir insanın metabolizmasına sahip oluyor. Araştırmalar da günde 7 saatten az veya 9 saatten fazla uyuyan insanların herhangi bir sebeple (kalp krizi, trafik kazası vb) ölme riskinin, 8 saat uyuyanlardan yaklaşık 2 kat daha fazla olduğunu gösteriyor.

    Doğal uyku ilaçları ve uyku önleyiciler
    Kafein: Vücuda girdikten 15-20 dakika sonra beynin uykuya yol açan mekanizmalarını blok ediyor. Uykuyu engelliyor. Özellikle tiryakilerde uyku bozuklukları görülmesine yol açıyor.

    Nikotin: Uykuya yardımcı olması için kullanılan alkol REM uykusunun önüne geçtiği için bilim adamlarınca önerilmiyor. Alkol alarak uykuya dalındığında beynin öğrenme mekanizmasında hasarlar oluşuyor.

    Lavanta: Araştırmalara göre lavanta koklamak uyku hapları kadar etkili.

    Uyurken neler oluyor?
    Bilimadamları uykuyu 2 parçaya ayırarak inceliyor. Bunlar "NREM" (sakin uyku) ve "REM" (derin uyku) olarak adlandırılıyor.

    Hücreler yenileniyor
    Nrem: En ilkel yaratıklardan en kompleks canlılara tüm varlıkların yaşam süresini belirliyor. Uykunun yüzde 75'ini oluşturan NREM sırasında hücreler onarılma, beyin de dinlenme fırsatı buluyor. Beyin aktivitesi neredeyse tamamen duruyor.
    Öğrenme devam ediyor
    Rem: Uykunun yüzde 25'lik son bölümünü oluşturan bu aşamada beynin öğrenme fonksiyonları harekete geçiyor. Beyin yüksek frekansta çalışmaya başlıyor. Gün içinde öğrenilen bilgiler beyin tarafından hafızaya depolanıyor.
    Uyumazsak neler olur?

    Alyuvarlar azalır. Vücut hastalıklara karşı korumasız hale gelir. 1 hafta boyunca günde 4 saat uyuyanlarda grip aşısının etkisi yüzde 50 düşüyor.
    Kas gücü zayıflar
    Kan şekeri dengesi bozulur.
    Nefes alış veriş ritmi bozulur.
    Görme ve konuşma bozuklukları ile halusinasyonlar başlar.
    Unutkanlık başgösterir.


 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri