Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

dengeli ve düzenli beslenmenin sağlığımızdaki önemi nedir Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Hayatımızdaki Önemi Nedir Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Anlamı Dengeli
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 12      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    dengeli ve düzenli beslenmenin sağlığımızdaki önemi

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Dengeli ve düzenli beslenmenin faydaları nelerdir, Dengeli ve düzenli beslenmenin yararları nedir

    Dengeli Beslenme,Yararları ve Kronik Hastalıklarda Beslenme Hastalıklardan korunmak, daha uzun yaşamak, genç kalabilmek insanların hep ilgisini çekti ve bunların beslenme ile olan ilişkileri beslenme bilimini oluşturdu Beslenme ve sağlık bilimlerindeki gelişme birçok yeni kavram ve tarzlar ortaya koyduÖzellikle de gelişmiş ülkelerde sağlıklı beslenme konusunda araştırmaların sürmesi ve neredeyse hergün beslenme bilimine ait yeni yeni öneriler açıklanması artık kafaları karıştıracak hale geldi Bunun sonucunda ise kalsiyum katkılı sütler, az yağlı ürünler, düşük kalorili yiyecekler, enerji veren içecekler gibi birçok ürün ortaya çıktı Belki de kendi kendinize soruyorsunuz;Yeterli besleniyor muyum?Dengeli besleniyor muyum?Doğru besleniyor muyum?Yoksa bunların üçü de aynı şeyi mi ifade ediyor?Hayır bu üç kavram aynı şeyi ifade etmiyor


    YETERLİ BESLENME

    Yeterli beslenme; kişinin yaşamını sürdürmesi için yeteri kadar besini almasını ifade eder ama gerekenden az alırsa yetersiz beslenme olur, ihtiyacından fazla alması halinde ise alınan fazla besinler yağa dönüşerek depolanır Ancak sadece yeterli beslenmek yetmezYeterli beslenirken dengeli beslenmemiz gerekirDengeli beslenmek için vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi tek bir besinle değil vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besin öğelerinin her birinden yeter miktarda almak gerekirBunun içinde 5 ana başlık altında toplanan her bir besin grubundan (Et grubu, Süt grubu ,Tahıl grubu, Sebze ve meyveler ile az ölçüde yağ ve şeker )1 gün içinde önerilen miktarlar kadar alınmalıdırSağlıklı bir yetişkin için yeterli ve dengeli beslenme doğru bir beslenme şeklidirAncak kişi egzersiz yapıyorsa veya sağlık problemi varsa veya aldığı bir ilacın besinle etkileşimi varsa yeterli ve dengeli beslenmesi onun doğru beslendiğini göstermezDoğru beslenme içinde bulunulan özel durumlarla yeterli ve dengeli beslenmenizin bir bütün haline gelmesidir Örneğin günlük ihtiyacınız olan tüm besin çeşitlerin yeterli ve dengeli miktarda tüketiyor olabilirsiniz ama bunları öğünlere bölmeyip tek bir öğün veya 2 öğüne sığdırarak yapıyorsanız o zaman doğru değil YANLIŞ besleniyorsunuzBu nedenle yeterli ve dengeli beslenme kuralları çerçevesinde kendinize en uygun ve doğru beslenmeyi vücudunuzu ve kendinizi tanıyarak bu konudaki uzmanlara danışarak oluşturabilirsiniz

    Sağlıklı bir nesil yetişmesi ve ülkemizin hızla ilerleyen çağı yakalayabilmesi için, bebeklikten itibaren yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenme sağlanmalıdır İnsanlar yetersiz beslendikleri zaman büyüyemezler,sağlıklarını koruyamazlar, mutlu ve başarılı bir yaşama ulaşamazlarAncak yetersiz beslenmenin yanı sıra aşırı beslenme de sağlığımızı bozabilirİhtiyaçtan fazla besin tüketimi çağımızın en önemli ve yaygın hastalıklarından olup yaşamımızı tehdit eden şişmanlık(obesite), şeker hastalığı (diyabet) ve kalp hastalığı gibi hastalıklara neden olur Özetle; hiçbir hastalığın tedavisi için mucize bir gıda yoktur sağlıklı yaşamın temeli yeterli ve dengeli beslenmedir

    Yaz aylarının yaklaşması; insanların akıllarına kumsalları, denizi, güneşi ve o yaşam sevincini kıran çok sıkı diyetleri hatırlatmaktadır Bütün kış beslenmelerine dikkat etmeyenler iki ay sıkı rejimler uygulayarak gençlik dönemlerindeki vücutlarına sahip olacaklarını zannediyorlarsa yanılıyorlar Arzu edilen vücuda ve sağlığa kavuşmak isteniyorsa beslenme alışkanlıklarının yanında egzersizi ihmal etmemeleri gereklidir Herkes şu soruyu kendine sormaktadır: Hayat boyu diyet yapabilir miyim? Hiç kimse hayat boyu diyet yapamaz ama doğru beslenme alışkanlığıyla sağlıklı yaşama kavuşulabilir Vücudunuzdaki fazla yağı atmak için egzersizle beraber sağlığınız ön planda olarak, hazırlanacak beslenme programını takip ederek istediğiniz sonucu alabilirsiniz Bu aşamadan sonra daha rahat ama bilinçli beslenme ve egzersiz programına devam edebilirsiniz
    Doğru beslenme aşağıdaki maddeleri uygulamakla mümkün olabilir:
    • Hormonal sistemin doğru çalışmasını sağladığı için gerçek mutluluğu sizinle tanıştırır
    • Yemek yemekten korkmayın yemek yemeyerek ****bolizmanızın yüzde 35 az çalışmasını sağlarsınız Miktar; besin dengesi ve yemek yeme zamanı büyük önem taşır
    • Öğün atlayarak aç kalmayın, ana öğünlerin arasında acıkıyorsanız ara öğünlerle bastırın
    • Çok fazla yemek yiyerek beyninizde tokluk hissinin oluşmasına izin vermeyin
    • Canınızın istediği gıda maddesini ölçülü olarak tüketebilirsiniz
    • Günde iki parmak büyüklüğünde çikolata yiyebilirsiniz
    • Tatlı ihtiyaçlarınızı saat 1500'e kadar dengeli bir biçimde karşılamaya çalışın Sütlü tatlıları tercih edin Meyveler de tatlı ihtiyacını rahatlıkla karşılar
    • Karbonhidratlardan (ekmek, makarna, pilav vs) kaçmaya çalışmayın, ölçülü ve dengeli olarak yiyebilirsiniz
    • Proteinleri (et, süt, kuru baklagiller vs) yemeye çalışın, hiçbir gıda maddesi vücutta yağ yakımını sağlamaz
    • Bol su için, kahve, diyet içecekler, alkol vücudun su ihtiyacını karşılamaz
    • Gıda maddelerinden alacağımız yağlar vücudunuz için büyük önem taşır Yalnız tüketilecek yağın miktarı ve cinsi önemlidir
    • Çok yiyerek, egzersiz yapmayarak, fazla alkol alarak, vücudunuza, psikolojinize ve ****bolizmanıza taşıdığınız olumsuz faktörleri düşünerek alışkanlıklarınızı değiştirmeye çalışın Doğru, dengeli ve düzenli yemek yiyin Mutluluk sizin elinizde
    Besin Grupları
    İnsanın beslenmesi için gerekli olan enerji, protein, karbonhidrat, vitamin ve minarellerin yeterli miktarlarda alınması gerekmektedirYiyeceklerimiz besleyici değerleri açısından 5 grupta toplanır


    1 Grup: Et,tavuk,balık,sakatat,yumurta,kurubaklagiller
    Bu gruptaki besinler protein ,demir, çinko ve B vitaminlerinden zengindirler Ayrıca enerjide verirler1 günde ,bu grup besinlerin bir veya birkaçından karışık olarak 2 -3 porsiyon yenilmelidir Fazla tüketildiğinde ,kolesterol , gut, hipertansiyon vb sağlık sorunlarını ortaya çıkartabilir

    2 Grup: Süt,yoğurt,peynir,vb
    Bu grup ,kemiklerimiz ve dişlerimizin sağlığı için gerekli olan kalsiyumdan zengindir Ayrıca temel besin öğelerimizden protein, karbonhidrat ile vitaminler açısından A ve B vitaminlerinin bir çoğu için de iyi kaynak sayılırBu gruptan ,günde 1-3 porsiyon yenilmesi önerilmektedir

    3 Grup: Sebze, ve meyveler
    C vitaminini ,bazı mineraller ve posa ihtiyacımızı bu grup besinlerden karşılarızKış ve yaz meyve ve sebzelerinin hepsi bu gruba dahildir
    Yeşil yapraklı sebzeler , C vitamininin yanı sıra A ve B vitaminlerinden,havuç A vitamininden zengindir Bu gruptaki yiyeceklerden günde3-5 porsiyon tüketmek gerekmektedir
    Mevsiminde doğal olarak yetişen meyve ve sebzeler özelikle tercih edilmelidir
    Özellikle yaz aylarında likopen ve A vitamininden zengin olan domates ve kış aylarında da portakal ve mandalina tüketimine özen gösterilmelidir

    4 Grup: Tahıllar,ekmek,makarna,pirinç,bulgur,çorbalar,unlu mamuller
    Bu grup besinler temel enerji kaynağımız olarak günlük beslenmemizde yerini almaktadırAyrıca B1 vitamini ve bitkisel proteinlerin kaynağı olarak kullanılmaktadırlar
    Genel olarak ,yetişkin bir kişi için her öğünde 2 dilim ekmek veya günlük 6-11 porsiyon tahıl grubu gıda tüketimi yeterli olmaktadır
    Enerji ihtiyacı yüksek olan işçi sporcu vb fiziksel aktivitesi yüksek olan bireylerde , bu miktarlar aktivitenin durumuna göre arttırılabilir
    Ş,şmanlık sorunu olan fiziksel aktivitesi sınırlı ve, sedanter yaşama sahip veya yaşlı bireylerde, ekmek veya tahıl grubu diğer besinlerden 1 porsiyon tüketmek , şişmanlık sorununu ortadan kaldırmak adına kullanılabilir

    5 Grup: Yağlar,şeker,salça-sos,ve baharatlar
    Lezzet vermek amacıyla kullanılan yiyecek grubudur Yağlar,lezzet verici olarak kullanılan ,yüksek enerji veren ve dikkatli tüketilmesi gereken yiyeceklerdir
    Yağların , şekerlerin ve özelikle hazır sos veya lezzet arttırıcıların fazla kullanılması , fazla alınması çeşitli sağlık sorunlarına ve özellikle şişmanlığa ,kolesterolün yükselmesine ,diş çürüklerine, şeker hastalığına neden olabilmektedir

    DENGELİ VE YETERLİ BESLENME , açısından günlük besin tüketiminde , değişik besin gruplarının bir arada ve yeterli miktarlarda alınması ,sağlığın korunması açısından son derece önemlidir



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri