Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ ÖĞRENCİYİ TANIMA Öğretmen , öğrencinin tüm özelliklerini , ilgi , istek ve ihtiyaçlarını bilir , geldiği ailenin ve çevrenin sosyo -

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    öğrenciyi Tanıma - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri

    Sponsorlu Bağlantılar




    ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ


    ÖĞRENCİYİ TANIMA

    Öğretmen, öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, geldiği ailenin ve çevrenin sosyo - kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır.


    B1-) Gelişim Özelliklerini Tanıma

    Öğretmen öğrencinin fiziksel, sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel gelişimine ait düzeyini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B1.1. Gelişim ilkeleri ile gelişim alanlarının özelliklerini bilir ve uygulamalarına yansıtır.

    B1.2.Öğrencinin gelişim düzeylerini ve bireysel farklılıklarını gözlem, görüşme, bireysel ve grup projeleri, ölçekler vb teknikler kulanarak belirler. (C5.4)

    B1.3.Öğrencinin gelişim düzeyi, öğrenme biçimi, ilgi ve gereksinimlerine uygun ödev ve sorumluluklar verir. ( A1.11; C1.8; D2.4 )

    B1.4.Öğrenciye ait bilgileri sınıf içi ve dışı çalışmaları çeşitlendirmekte kullanır. (A1.9)

    B1.5.Öğrenciye ait bilgileri öğrenme ve öğretme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirmede kullanır. (C1.2; C3.1)

    B1.6.Öğrenciye ait kişisel gelişim dosyalarını inceler.

    B1.7. Öğrencinin kişisel gelişim dosyasına gerekli bilgileri ekler.

    B2-) İlgi ve İhtiyaçları Dikkate Alma

    Öğretmen, öğrenmeyi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları ile farklı öğrenme biçimlerini göz önünde bulundurabilmelidir.
    Performans göstergeleri
    B2.1.Öğretme-öğrenme sürecini bireysel farklılıklara göre planlar. (C1.2)

    B2.2. Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapar. (C5.4)

    B2.3.Bilgi ve iletişim teknolojilerini de kullanarak, farklı deneyimlere, özelliklere ve yeteneklere sahip öğrencilere uygun öğrenme ortamları hazırlar.

    B2.4. Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirir. (D1.3; C.5.7; D2.5
    Öğretmen, öğrenciyi birey olarak kabul etmeli ve geçmiş yaşantılarına, gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına, öğrenme biçimlerine saygı gösterebilmelidir.

    B3-) Öğrenciye Değer Verme

    Performans göstergeleri
    B3.1.Öğrenciye ismiyle hitap eder. (C7.2)

    B3.2.Öğrencilerle ilgili kayıtlarda gizlilik ilkesine uyar. (E4.8)

    B3.3.Öğrencilere uygun tartışma ortamı yaratır.

    B3.4.Öğrencinin kendini ifade edebileceği fırsatlar sunar.

    B3.5.Öğrencinin fikirlerine ve ürettiklerine değer verir. (A1.6)

    B3.6.Öğrencilere, diğerlerinin fikirlerine ve ürettiklerine değer vermeleri için model olur.

    B3.7. Öğrencilerin sahip olduğu değerlere saygı gösterir. (E4.6)

    B3.8. Öğrencilerin sahip olduğu kültürel değerleri dikkate alır. (E4.2;E4.3)

    B4-) Öğrenciye Rehberlik Etmek

    Öğretmen, öğrencinin kendini ve diğerlerini tanımasına ve kabul etmesine, kendisi ile ilgili farkındalığını günlük hayatta kullanmasına ve olumlu davranışlar geliştirmesine, kendi kendini güdülemesine rehberlik edebilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B4.1.Öğrencinin gelişim özellikleri ile ilgili elde ettiği bulguları onlarla paylaşır. (D3.4)

    B4.2.Öğrencinin güçlü ve zayıf yanlarını fark etmesini ve geliştirmesini sağlayacak ortamlar oluşturur.

    B4.3.Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlarla işbirliği yapar.

    B4.4.Öğrenciyi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlara yönlendirir.

    B4.5. Öğrencinin kişisel gelişimini ailesi ile paylaşır. (E5.2;D3.8)


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Program Ve Içerik Bilgisi - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
  3. Okul, Aile Ve Toplum Ilişkileri - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
  4. öğretme Ve öğrenme Süreci - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
  5. Meslekî Gelişim - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
  6. Geliştirme Ve Uygulama Süreci - öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri