Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

istanbul boğazı akıntıları İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI YEREL DENİZ TRAFİĞİ REHBERİ D. Akıntı Sistem i İstanbul boğazında görülen akıntıları aşağıdaki 4 madde şeklinde sıralayabiliriz — Yüzey

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    istanbul boğazı akıntıları

    Sponsorlu Bağlantılar




    istanbul boğazı akıntıları


    İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI
    YEREL DENİZ TRAFİĞİ REHBERİ

    D. Akıntı Sistemi
    İstanbul boğazında görülen akıntıları aşağıdaki 4 madde şeklinde sıralayabiliriz
    — Yüzey (Üst) Akıntısı
    — Dip (Alt) Akıntısı
    — Anafor (Ters) Akıntılar
    — Orkoz Akıntısı

    1) Yüzey (Üst) Akıntısı

    Karadeniz, su seviyesi olarak Marmara’dan 40 santimetre daha yüksektir.
    Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan yüzey akıntısının ana sebebi de bu yükseklik farklılığıdır.
    Daha yüksek seviyede olan Karadeniz’in suları, seviyesi daha alçak olan Marmara’ya
    doğru “akmaktadır”. Buna “boşalma akıntısı” da denilebilir. Bu akıntı, Boğaz’ın orta kesimlerinde
    daha fazladır, özellikle Kandilli Burnundan Güney’e doğru gidildikçe artar.

    2) Dip (Alt) Akıntısı


    Yüzey akıntısına ters yönde yani Marmara Denizi’nden Karadeniz’e doğru akan bu akıntının
    nedeni ise tuzluluk oranının farkındandır. Karadeniz’in tuzluluk oranı, sürekli tatlı su ile
    beslenmesi ve tuzlu suyun da kısmen yüzey akıntısı ile taşınması nedeniyle, düşüktür.
    Marmara Denizi, Karadeniz’den yaklaşık olarak iki kat daha tuzludur. Bu aynı zamanda
    Karadeniz sularının özgül ağırlığının Marmara sularından daha az olduğu anlamına gelmektedir.
    İki denizin suları arasındaki tuzluluk durumundan dolayı olan bu yoğunluk farkı, 15 metre
    derinlikten itibaren başlayan ve derinliğin elverdiği ölçüde 45 m’ye kadar etkili olabilen dip
    akıntısının da nedenidir.

    3) Anafor (Ters) Akıntılar

    Boğaz'da bir de ana akıntıya karşı duran koyların veya burunların kıvrımlarına giren suların
    sahilin kıvrımlarını takip ederek ters yönde kıyıdan ilerlemesi ile "anaforlar" ve bu anaforların
    tekrar ana akıntıya karıştığı yerlerde halk diliyle ‘’aynalar’’ (girdaplar) oluşur. Anaforların
    şiddeti de ana akıntının günlük şiddet değişimine paralel olarak değişir. Örneğin, Galata ile
    Defterdar Burnu arasındaki ters akıntı, öğleden sonra daha kuvvetli akarken, akşam geç
    vakitlerde hızı azalır. Ortaköy'ün güneybatı sahili yakınında ters akıntının hızı ortalama 0.5
    mil'in üzerindedir. Ters akıntı Defterdar Burnu ile Akıntı Burnu arasında zaman zaman sahile
    yakın yerlerde kuvvetlenir. Akıntı Burnu'nun güneyinde doğuya dönerek ana akıntıya karışır.

    Akıntının yönü, kuvveti ve benzeri şeyler hava şartlarındaki değişmeler ve bilhassa rüzgar ile
    doğrudan ilgilidir ve bunlara bağlı olarak büyük değişimlere uğrayabilir. Kıble ve lodos
    rüzgarlarında normal şekline nazaran, anafor akıntısının eni 1 gominadan biraz fazla olmak
    üzere daralır. Güney yönlü rüzgarlar çok kuvvetli olduğunda, Boğazdaki ana akıntı da tüm
    Boğazı kaplayarak kuzeye yönelir. Üsküdar'ın kuzey koyundaki ters akıntı, dar bir şerit olarak
    kuzeydoğu yönünde akar. Bu akıntı lodos rüzgarlarında Boğaz'ın ortalarına kadar ilerler.
    Beylerbeyi'nin kuzeydoğusundaki koyda, Anadoluhisarı'nda, Vaniköy'deki küçük koyda, Bebek
    Koyu'nda ve İstinye Koyu'nun dış kısmında kısa birer ters akıntı vardır. Büyükdere Koyunda,
    0,5 mil hızında bir ters akıntı sahili takip ederek poyraz yönünde Mesar Burnu'na kadar çıkar.
    Bununla birlikte, Mesar Burnu'nun kuzeydoğu tarafında bir başka girdap oluşur ve Tellitabya
    Burnu'na kadar uzanır. Büyük Liman'da, Garipçe Burnu ile Rumeli Burnu arasındaki koylarda da
    kuzey yönlü küçük ters akıntılar vardır. İncir Limanı ve Beykoz Limanı'nın da içinde bulunduğu
    büyük koyda ve Selvi Burnu'nun güneydoğusuna doğru olan koyda, büyük bir anafor vardır.
    Bu büyük anafor, koyun geniş kısımlarında kıyıdan açığa doğru 4 gomina kadar uzanır.
    Akıntının hızı 0,5 milden fazla olup, İncir Limanı'ndan itibaren sahil boyunca sürer. Güneyden
    çok sert rüzgar eserek deniz seviyesini yükselttikten sonra aniden kesilip, yerini kuzeyden
    gelen sert rüzgara bırakırsa, Beykoz ve İncir Limanı'nda çok kuvvetli anafor meydana getirir.
    Fil Burnu'nun ayırdığı iki küçük anafor vardır. Birisi Keçilik Koyu'nda, diğeri Poyraz Burnu'nun
    güney tarafındaki koydadır. Ayrıca Umuryeri Limanı'nda güneye doğru bir anafor
    bulunmaktadır.
    Bunlara ilave olarak, Umurbanklarının doğusuna doğru, Çalılık Tepe'ye yakın ve
    Selvi Burnu'na doğru akan bir ters akıntı vardır

    4) Orkoz Akıntısı

    Güney rüzgarları ve özellikle Lodos, zaman zaman İstanbul’da şehir hatları gemilerinin bile
    seferlerinin iptal edilmesine neden olacak kadar etkili olur. Bu rüzgarlar, Marmara’nın sularını
    kuzeye doğru yığar ve su seviyesini İstanbul Boğazı’nın güney girişinde yarım metre kadar
    yükseltebilirler. Bu durumda Boğaz’ın akıntı rejimi de değişir; yüzeyde “orkoz” adı verilen ters
    akıntı oluşur. Bu akıntının da zaman zaman kuzey akıntısı hızına ulaştığı olmaktadır. Yani 6-7
    knots hıza kadar orkoz akıntısı çıkabilmektedir.



    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Matoçkin Boğazı Matoçkin Boğazı Hakkında - Matoçkin Boğazı Özellikleri - Matoçkin Boğazı C
  3. Kerç Boğazı Kerç Boğazı Hakkında - Kerç Boğazı Özellikleri - Kerç Boğazı Coğrafik Özellikl
  4. Bering Boğazı Bering Boğazı Hakkında - Bering Boğazı Özellikleri - Bering Boğazı Coğrafik
  5. İstanbul Boğazı İstanbul Boğazı Tarihi - İstanbul Boğazı Hakkında - İstanbul Boğazı Özelli
  6. İstanbul Boğaz Manzarası Resimler, İstanbul boğazı gece resimleri, İstanbul boğazı resimle
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri