Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Anne Sütünü Arttıran Gıdalar Besinler Bitkiler Sebzeler Çaylar Meyveler ve Yiyecekler , Anne Sütünü Arttıran Gıdalar Besinler Bitkiler Sebzeler Çaylar Meyveler ve Yiyecekler ♦ Tahin
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 4      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Anne Sütünü Arttıran Gıdalar Besinler Bitkiler Sebzeler Çaylar Meyveler ve Yiyecekler

    Sponsorlu Bağlantılar




    Anne Sütünü Arttıran Gıdalar Besinler Bitkiler Sebzeler Çaylar Meyveler ve Yiyecekler,


    Anne Sütünü Arttıran Gıdalar Besinler Bitkiler Sebzeler Çaylar Meyveler ve Yiyecekler
    Tahin helvası: Anne sütünü artırır.
    incir: Anne sütünü artırır.
    Dereotu: Anne sütünü artıran mucize gıdalardandır.
    ♦ Ada çayı
    ♦ Amber kabuğu
    ♦ Anason (20 gram susam, 10 gr anason ve 500 gr bal karıştırılır ve macun haline getirilir. Bundan günde 3 çorba kaşığı yenir)


    ♦ Antep fıstığı
    ♦ Civanperçemi
    ♦ Çemen
    ♦ Çörek otunun bal ile karıştırılması
    ♦ Dereotu
    ♦ Deve dikeni salatası
    ♦ Enginar
    ♦ Erik kaynatılarak balla karıştırılması
    ♦ Fesleğen (Fesleğen çiçeği, tohumu ve yaprakları kullanılır. Bunların çayı demlenir. Bundan 1- 2 bardak içilir)
    ♦ Geven
    ♦ Havuç
    ♦ Salatalık
    ♦ Hurma
    ♦ Kimyon
    ♦ Kişniş
    ♦ Kuşkonmaz
    ♦ Lahana
    ♦ Marul (tohumundan günde 4- 5 gr yenirse etki gösterir)
    ♦ Maydanoz
    ♦ Melek otu
    ♦ Nane
    ♦ Rezene
    ♦ Salep
    ♦ Taze üzüm
    ♦ Yer elması
    ♦ Zencefil

    Bu öneriler annenin sütünü artırıyor!
    Emzirme döneminde sağladığınız sütteki enerjinin büyük bir kısmı, yediklerinizden karşılanıyor. Aldığınız tüm enerji tam olarak süt enerjisine dönüşmüyor, çünkü vücut dokuları da bir miktar enerjiyi emiyor.
    Sağlıklı bir annenin günde ortalama 700–800 ml süt salgıladığı esas alındığında, emzirme döneminde günlük ortalama ekstradan enerji gereksinimi 750 kaloriyi buluyor. Bu miktarın 500 kalorisi yediklerinizden sağlanırken, 250 kalorisi hamilelikte depoladığınız yağlardan karşılanıyor. Bu da emzirme sırasında aldığınız fazla kiloların, enerjiye daha hızlı dönüşmesine katkıda bulunuyor.
    International Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin ve Acıbadem Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şengül Sangu Talak, annelere sütlerini artırma konusunda şu önerilerde bulundu:
    ♦ Hızlı kilo vermeyi vadeden diyet ve ilaçları uygulamayın.
    ♦ Sütünüzü arttıran en önemli besin sudur. Günde en az 2,5 – 3 litre su içmelisiniz, çünkü sütün önemli bir kısmı sudur.
    ♦ Kalsiyumdan zengini olan süt, yoğurt ve peyniri düzenli olarak tüketmelisiniz. Her gün 1 adet yumurta veya 1 porsiyon etli sebze veya kurubaklagil yemeği yemeye özen göstermelisiniz.
    ♦ A Vitamininden zengin havuç, yeşil yapraklı sebzeler, kayısı gibi besinleri, beslenme programınızda sık bulundurmalısınız.
    ♦ Vitaminlerin zengin bir kaynağı olan taze sebze ve meyveleri her gün düzenli olarak tüketmelisiniz.
    ♦ Yediğiniz yiyeceklerin besleyici değerini korumak ve özellikle anemiyi (kansızlığı) önlemeniz açısından, yemeklerinizle birlikte çay içmemelisiniz.

    Annelerin değişik dönemlerdeki günlük enerji ve besin öğelerini karşılamak üzere temel besin gruplarından almaları gereken miktarlar:


    Besin Grupları Normal Yaşam (gr) Gebelik İçin Ek(gr) Laktasyon İçin Ek(gr)
    1. Et, balık, tavuk, yumurta, kuru baklagiller 140-160 50 50
    2. Süt, yoğurt, peynir, çökelek 250-350 250 250
    3.Taze sebze ve meyveler 400-600 200 200
    4. Tahıllar ekmek, bulgur, pirinç 200-300 – 100 5. Yağ ve tatlılar – - – Yağ 30-35 –
    5 Şeker ve Tatlılar 30-50 – 5
    Beslenme programınızda yer alması gereken temel besin grupları ve içerikleri:
    Süt ve süt grubu:
    ♦ Süt
    ♦ Yoğurt
    ♦ Peynir
    ♦ Ayran
    ♦ Et ve et grubu
    ♦ Et
    ♦ Tavuk
    ♦ Balık
    ♦ Yumurta
    ♦ Sakatatlar
    ♦ Kuru baklagiller

    ♦ Ekmek ve ekmek yerine geçen grubu
    ♦ Ekmek
    ♦ Tahıllar (mısır, buğday, çavdar, yulaf )
    ♦ Makarna
    ♦ Pirinç
    ♦ Bulgur
    ♦ Çorbalar
    ♦ Un ve undan yapılmış yiyecekler
    ♦ Sebze ve meyve grubu
    ♦ Tüm sebze ve meyveler bu grup içerisindekiler
    ♦ Yağ grubu
    ♦ Zeytin
    ♦ Yağlı Tohumlar ve yağı (ceviz, fındık, badem, susam v.b)
    ♦ Bitkisel sıvı yağlar ( mısırözü, ayçiçek, soya, pamuk v.b)
    ♦ Margarin
    ♦ Tereyağı
    ♦ Hayvansal yağlar ( iç yağı, kuyruk yağı)
    MEYVELI PRENSES TATLISI
    MALZEMELER (6 kişilik)
    ♦ 1 adet muz
    ♦ 2 adet şeftali
    ♦ 15 adet vişne
    ♦ 10 yemek kaşığı irmik
    ♦ 3 yemek kaşığı nişasta
    ♦ 5 su bardağı süt
    ♦ 1 su bardağı toz şeker

    HAZIRLANIŞI:
    Şeftalileri soyduktan sonra dilimleyin. Küçük bir tencereye alın, 1 çay bardağı su ve bir çorba kaşığı toz şeker ekleyip 4 dakika kadar pişirin. Çukur bir tencerede mısır nişastası, tozşeker, irmik ve sütü kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra düz bir kalıba dökün, soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra üzerini muz, vişne ve şeftali dilimleri ile süsleyin.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Anne Sütünü Artıran Besinler
  3. Anne sütünü artıran gıdalar
  4. Anne sütünü artıran yiyecekler nelerdir
  5. Anne Sütü Nasıl Artırılır, Anne Sütünü Artıran Yiyecekler
  6. Kan yapan maddeler (Gıdalar, besinler, bitkiler, meyveler, sebzeler, yiyecekler ve içecekl
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    Meyveli prenses tatlısını gördüm de, nasıl şeker bir şeymiş o öyle Adı gibi de güzel gözüküyor. Özellikle içinde muz, şeftali ve süt oluşu bir başka sağlık göstergesi. Denenebilecek bir besin aslında, çok teşekkürlerr...



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
mektup örnekleri